Sudi-sudikan laa klik di sini ekk...

Sudi-sudikan laa ekk klik disini..

Saturday, November 9, 2013

Roti Paung


Assalam dan selamat sejahtera..mari menjamu mata dengan roti paung yg akak buat malam tadi.Rasanya ni resepi paling mudah dan cepat dibuat sbb tak amik masa lama pun..sejam dah boleh makan.kalau tunggu pizza hut pun belum tentu dapat dlm masa sejam...(Saja nak bagitahu kat Paka ni dah ada PizzaHutDelivery..heheh)




Al kisahya tetiba jadi rajin buat roti paung ni ternampak kat fb kak Ratna Husna Ismail atau Mamawandiha petang semalam tapi tangguh dulu membuatnya sebab nasi banyak lagi..kalau buat nnt anak2 tak makan pulak.Akhirnya dah pukul 8 lebih jadi rajin menyukat bahan2 dan menguli tepung dgn bantuan mixer ler(padahal tengah sakit pinggang ni).


Sambil melayan celoteh dak haiqal..roti pun siap diperap.Akak ikut cara kak Ratna..perap dlm oven yg telah dipanaskan sekejap.(oven offline ya bukan yg tengah On).Tengok tu..nampak kesan jari ..tu jari dak haiqal..dia p cucuk doh roti..nasib baik tak terbantut.

RESEPI RUJUK SINI