Sudi-sudikan laa klik di sini ekk...

Sudi-sudikan laa ekk klik disini..

Thursday, February 14, 2013

Sandwich simple & sempoi



Assalamualaikum & salam sejahtera..maaf laa tuan punya blog ni lama benor tenggelamnya.Bila dah tenggelam tu nak timbul balik memang payah laa kan!.

Mari ler layan sandwich simple & sempoi ni ni..nampak macam tuna intinya tapi bukan ler tuna cuma keturunan terdekat tuna -> iaitu sardin yg telah diblend halus bersama-sama dengan bawang besar,tomato,lada hitam, dan mayonis.Sebenarnya ada seorang kawan alam maya yg berhajat nak berniaga sanwich tapi dia kekurangan peralatan memandangkan dia masih belajar so ada seorang lagi kawan yg baik hati telah sudi mengongsikan resepi yang simple & sedap ini.


resepinya dari NiNoZ

perisakan majerinnya begini :
blen sepeket majerin pelangi dengan serbuk bawang putih, lada hitam, minyak masak, herba apa yang ada

untuk inti sardin pula, blend semua bahan ni dalam processor [kalau guna blender nanti tak dak texture]:
sardin satu tin besar brand murah pun tak pa
mayonis [banyak]
tomato yang tidak terlalu ranum[buang biji dulu]
bawang besar
celery sebatang dua
sedikit cili merah
garam gula secukup rasa
perahan limau

agak-agak bagi konsistensinya mudah dilepa. jangan pekat sangat

satu bancuhan sardin ni kami dapat guna untuk 3 hari
1 hari 4 buku roti, satu sandwich ada 3 lapis roti dan dipotong 2 [segi tiga.]
sayur yang digunakan adalah daun salad
roti disapu campuran majerin terlebih dahulu.
bancuhan sardin juga sepenuh permukaan roti


No comments: