Sudi-sudikan laa klik di sini ekk...

Sudi-sudikan laa ekk klik disini..

Wednesday, December 5, 2012

Edisi rajin terlampau-Tuna Floss Bun

Assalamualaikum & salam sejahtera...sebenarnya tak tau kenapa hari itu tersangat rajin sampai jadi roti kat atas tu..kononnya nak praktikan ilmu roti yang dipelajari dulu.Beria-ia sukat menyukat bahan ,uli-menguli,banting membanting doh last2 masuk Bread maker juga sebab mixer dah tak daya nak memutar doh..dah berlagu sendu mixer tu so sebelum mixer rosak baik campak masuk BM.
Setelah siap menguli tiba sessi membakar..dengan yakinnya akak pun guna laa oveb baru yang beli dulu..siap satu tray roti tuna masuk pulak roti naik..roti naik ni sangat mewah dengan frosting krim keju lebihan buat Rv ...tak sabar nak tunggu masak.Dalam pada menunggu roti naik masak...akak pun upkan sikit suhu oven..bior ler roti naik ni cepat naiknya tiba-tiba rumah blackout disiang hari pulak.Abis laa punah impian nak tengok roti naik yg mewah itu..Setelah diperiksa rupanya plug dan soket dah cair dan hangus!...huwaaaa nasib baik terus blackout rumah..kalau tidak boleh terbakar rumah ..bukan takat roti aje aje rentung ..tuan rumah pun boleh rentung jugak tau!.Roti naik terpaksa dibakar kat oven lama sampai terlupa nak tengok..akhirnya roti hangus!Punah impian nak makan roti naik.