Sudi-sudikan laa klik di sini ekk...

Sudi-sudikan laa ekk klik disini..

Sunday, May 27, 2012

Bihun goreng kari ketam



Assalamualaikum dan salam sejahtera...entry terakhir sebelum berangkat balik kampung.kalau muncul lagi entry maknanya belum berlepas lagi laa tu..hihihih


Teringin beno nak makan bihun goreng + kari ketam kering gini gara-gara kawan fb yg menayang bihun goreng + ketam yg dia makan kat RESTORAN SINGGAHSELALU kat JB nun..Makkk ooiii!!!! jauhnya beratus-ratus kilometer dari Paka..kan!Nak nunggu ke Jb entah bila laa pulak.Berdoa dalam hati ni ..moga2 percutian kali ni dapat merempit ke JB sekejap..Akak dah lama tak balik kampung tapi ada hati nak melencong ke tempat lain.

Menurut Zai harga yang dia makan tu RM80..sesuai untuk 4 orang makan...gulp!telan air liur kejap so akak buat sendiri laa maka tak sampai rega tu kan cuma rasa memang tak sama..ada sipi-sipi pun jadi laa dari kempunan..ekk!.

Kalau nak tau kat Dungun pun ada warung mee + ketam..Meggi Ketam Bistro nama kedai tu tapi akak tak pernah pun diajak ke sana oleh encik hubby walaupun kadang-kadang akak merayu-rayu minta dibawa ke sana tapi permintaan akak sering direject oleh encik hubby .Dia kata.."beli ketam masak ler maggi..kan dah jadi juga maggi ketam"..ceh!kurang keprihatinan betul hubby akak itu mujur laa akak tak termengandung buat masa ni.

Cuba uols klik SINI...mempesonakan sungguh meggi ketam itu sampai akak termimpi-mimpi memakannya..bukan la jauh beratus-ratus kilometer pun dari Paka..tak sampai setengah jam dah tiba tapi nak buat camno encik hubby tak approve permintaan den ni ha!

Kredit to blog :- Tuan Punya Blog ..yang mencatatkan tentang kelazatan meggi ketam ini...huwaa bilaa turn akak nak ke sana ni???.