Sudi-sudikan laa klik di sini ekk...

Sudi-sudikan laa ekk klik disini..

Sunday, November 25, 2012

Kuih koci ..siapakah gerangannya yg tak pandai bungkus kuih koci itu?

Assalamualaikum & salam sejahtera..ini koci yg 1st time akak buat sendiri berpnadukan resepi dari internet tapi akak ni jenis derhaka so main curah aje laa tepung pulut hitam sepeket kononnya nak perabiskan stok tepung pulut tu.
Ini laa akibatnya mencurahkan tepung pulut hitam sesuka hati..rentung aje rupa koci tu..kan!..Sebenarnya ada kisah lucu disebalik pembikinan kuih koci ini..selain terlebih tepung pulut hitam,akak sebenarnya tak pandai bungkus kuih koci...lihat laa betapa hodohnya bungkusan kuih koci akak tu..tak membulat sebaliknya kurus & leper sikit..puas laa akak nak beganya supaya jadi bulat tapi adunannya tetap lari sana sini sebab daun licin.Bila akak mengadu kat mak..dia tembak akak balik..cedera parah telinga akak dibuatnya.Mak akak kata "UMUR DAH 40TAHUN BUNGKUS KUIH KOCI PUN TAK PANDAI,ITULAH TIME MAK BUAT TAK NAK PERHATIKAN BETUL-BETUL"...si anak yg nakal ni pun jawab laa dalam hati memback-up diri sendiri "macam mana nak pandai..time mak buat kuih koci bukan along bukan ada depan mak pun ..kan mak dah pernah nampak dulu along bungkus jadi macam dinosour ..kihkihkih" padan muka kena leter..memang silap akak pun sebab tak suka buat kuih tradisional tapi sesekali tu teringin pulak nak buat sendiri tapi jauh dari tajuk kejadiannya.Harus balik kampung nanti mak buatkan koci untuk anak kesayangannya ini..hahahah.

No comments: