Sudi-sudikan laa klik di sini ekk...

Sudi-sudikan laa ekk klik disini..

Sunday, November 25, 2012

Apam pisang..yang ini pejam mata pun boleh buat ;)

Apam pisang ..yang ini pejam mata pun boleh buat tau mak!amboi budak bertuah ni ..eksyen betul..kena piat telinga kang baru tau!..Sebenarnya nak perabis stok pisang tinggal 2 biji & tepung kek yg tinggal sikit juga so buat laa apam pisang yg mudah ini.Tiada sukatan tertentu pun main lecek2 pisang pastu masukkan gula perang 1 sudu besar,tepung kek yg tinggal secawan aje,1/2 sudu teh bikarbonat dan sedikit minyak masak kemudian kukus 15-20 minit.Ringkas aje kan!

2 comments:

Evelyn Gemina said...

Salam kak Ctnaemah,teringat dengan kampung saya bila nampak kuih ni, dulu selalu beli masa kecik2, sedap & murah pulak tu, tapi nak buat tak pandai,hehe....

Ctnaemah said...

yang ini mudah aje evelyn..mcm nak buat cekodok pisang tapi dikukus.cuma tambah bikarbonat soda dan sedikit minyak masak dlm adunan .kukus mcm kita buat apam.