Sudi-sudikan laa klik di sini ekk...

Sudi-sudikan laa ekk klik disini..

Thursday, January 26, 2012

Pie shepperd & puding roti peach

 
Posted by Picasa

Assalamualaikum...jeng..jeng..jeng..nak tayang pak cik sped petang2 gini...malam karang tak payah makan dek kekenyangan makan pakcik sped..hahahah

 
Posted by Picasa



Ini inti daging..ada satu lagi inti ayam tapi akak tak amik gambo sebab anak2 dah lapo beno nampaknya.Inti ada belen nanti kalau rajin akak bungkus pulak dengan kulit puff yg masih berbaki tu.Meh tiup angin rajin bebanyak kat akak ni.. ;),


 
Posted by Picasa

ini pula puding roti..alkisahnya tadi kawan akak order cheesecake..dia nak ler yg ada ala2 jeli..akak pun bancuh laa agar2 peket tu..sekali tuang kaler hijau..mujur ada sepeket lagi yg jernih..jadi belen agar2 tadi akak buatkan aje puding roti..tu pun tak berapa laku laa..anak2 ni dah tak heran pun kalau akak buat dessert2 ni.Mau tak mau uminya jugak yg kena perabiskan nanti..mana laa akak tak bam bam.

Jom layan resepi pie shepperd

Pie shepperd's



Bahan A
500gm Ubi kentang
setengah cawan susu cair
1 @ 2 sb butter
1 bj kuning telur (utk glaze)

Bahan B
500 gm Daging Lembu @ Ayam Kisar
1 bj Bawang India Besar (Potong dadu)
2 btg Celery (Potong dadu)
1 bj Tomato (Potong dadu)
2 sb Kicap Masin
2 sb Cili Sc
Oregano
Bhn Perasa


Cara-cara


Bhn A
Rebus kentang sehingga empuk kemudian lenyek sehingga halus..
Butter yg dicairkan bersama susu digaul rata bersama kentang lenyek


Bhn B

Panaskan minyak, tumis bawang besar sehingga naik bau wangi..
kemudian masukkan daging kisar masak sehingga empuk..
setelah empuk masukkan celery.. tomato.. Chili Sc..
Oregano dan kicap masin…kacau rata sehingga masak


Akhir sekali

Sediakan bekas tahan bakar…
masukkan bhn B yg sedia di masak....
kemudian lapiskan bhn A di sebelah atas bhn B...
rata kan bhn A dgn mggunakan garfu..
lepas tu sapu atas bhn A dgn kuning telur..
bakar selama 15 minit dlm jangkasuhu 180 darjah...
10 minit api atas bawah.. 5 minit api atas jer..

No comments: