Sudi-sudikan laa klik di sini ekk...

Sudi-sudikan laa ekk klik disini..

Tuesday, May 24, 2011

Ahli keluarga baru kami :),

Photobucket

Assalamualaikum uols..ni haaa ahli keluarga baru kami..Si mimi ..kucing kesayangan anak akak dh beranak semalam.Nasib baik dia tak beranak kat dlm rumah sbb aritu dia dh riki2 tempat yg strategik dlm rumah ni mcm bawah katil,dlm almari baju etc.

Patut pun pagi semalam ms buka pintu belakang dia takde..biasanya dia tido atas mesin basuh.Tengahari tu..Kak Ayu panggil & bgtau mimi dah beranak..ada dlm longkang antara umah akak & umah Kak Ayu...si mimi ni sorokkan baby dia bawah pallet kayu supaya tak kene makan dgn kucen jantan.Mujur Dina ada simpan kotak periuk nasi ..dah berapa kali akak warning Dina srh buang tp dia kata nak buat rumah mimi :))

Akak guna laa kotak tu buat letak mimi dan anak2nya.Lepas alihkan anak2 kucing ni..akak terpandang ler sesuatu spt ranting kayu..akak pi tarik..rupanya tu pusat anak2 kucing..hihihi

Pagi tadi hubby belek jantina anak2 kucing ni..yg hitam tu betina & yg mcm dalmation tu jantan. Akak ni mmg tak reti bela kucing sbb dari kecil kat umah ayah tu kucing tak berani masuk..kucing semua takut dgn ayah..klu dengar bunyi moto ayah akak kat bawah bukit..bertempiaran lari semua kucing yg tengah sedap2 melepak kat umah tu.Ni anak2 dah merengek nak bela kucing terpaksa relakan aje..masalahnya kami ni rajin berjalan..kang kene tinggal pulak kucing2 ni.

lepas ni kene belajo cara2 bela kucing & bermesra dgn kucing..meowwwwwwwwwwwwwwwwww