Sudi-sudikan laa klik di sini ekk...

Sudi-sudikan laa ekk klik disini..

Monday, February 7, 2011

Masak biasa2 aje + citer banjir tak abis lagi

 
Posted by Picasa

Ikan tumis asam

 
Posted by Picasa

Sayur campur goreng kunyit.

Masak ala2 aje semalam sebab sibuk buat housekeeping konon2nya..Al maklum ler baru balik dari Kluang pulak..rasanya weekend ni balik Muor lagi sebab nak nolong ngemas umah yg dilanda banjir aritu..perghhhhh 3 minggu berturut2 asyik jenjalan.

Yok layan gambo banjir yg sempat en.hubby snap Jumaat lepas..akak tiba umah mak kat kluang hari kamis so ptg jumaat en.hubby balik kg dia kejap coz nak hantar stok makanan.Kata abah..barang2 makanan dh tinggal sikit...nak keluar tak lepas.Derang tak pindah ke pusat pemindahan sebab tu bantuan tak berapa nak ada..sian kan!!!!.Bukan tak nak pindah tapi bimbang rumah kena dimasukki pencuri.Tu pun hari sabtu 5/2 kakak ipar sms kata derang terpaksa tido kat umah sebab mlm sebelum tu dah ada tanda2 org nak merompak..Ape raaa..orang tgh susah nak amik kesempatan pulak..

 
Posted by Picasa

Umah mertuaku yg kaler merah samar tu..banjir sampai takat dpn umah pak cik hubby aje so mak & abah serta kakak ipar dan ada sedara numpang umah pak cik sbb umah pak cik tinggi sikit..air cuma sampai laman umah dia aje.
Posted by Picasa

Itu ler mak sedara hubby yg umah dia tenggelam abis..tu anak2 dan cucu tengah nak bawa dia ke umahnya..dapat tengok pintu pun jadi laa..


 
Posted by Picasa

Ruang dlm umah..tu mesin basuh akak ipar gaknya..kerusi kayu beso tu dah 2 kali kene air banjir..nasib baik kayunya jenis tahan lasak walaupun bukan kayu jati.

 
Posted by Picasa

Pasu ni setinggi lutut orang dewasa..pasni tak yah siram pokok tu sebab dah terlebih air..



 
Posted by Picasa

Ni family sepupu hubby yg sempat berpiknik..umah mak mereka dah tenggelam sbb ms memula banjir tu Wak Ju takde kat kg..dia g umah anaknya kat Melaka..habis barang2 dlm umah dia tak dpt diselamatkan.


 
Posted by Picasa

Anak bujangku..dia kata masuk kg ikut jalan hutan guna GPS..hahahah..Pak Long dia bawa GPS..kuikuikui

 
Posted by Picasa

alahai...terapung termos mak ..kene beli baru ni..hehehe..Almari ni tak sempat nak ditinggikan sebab dlm tu penuh pinggan mangkuk.Lagipun cuma abah aje lelaki dlm umah + dia pun dh tak kuat nak buat kerja berat2.