Sudi-sudikan laa klik di sini ekk...

Sudi-sudikan laa ekk klik disini..

Saturday, January 1, 2011

Paka dah banjir..12 famili dipindahkan

Jumlah mangsa banjir di Dungun meningkat- sumber Utusan Malaysia online

01/01/2011 3:44pm

KUALA TERENGGANU 1 Jan — Jumlah mangsa banjir di Kampung Cacar, Paka, Dungun meningkat kepada 69 orang daripada 12 keluarga setakat pukul 2 petang ini berbanding 53 orang daripada tujuh keluarga malam semalam.

Pegawai Kebajikan Daerah Dungun, Wan Zabariah Wan Harun berkata, mereka kini ditempatkan di Dewan Serbaguna Kampung Cacar.

"Hujan lebat berterusan di daerah ini sejak Khamis lalu menyebabkan kawasan rumah mereka dinaiki air,” katanya ketika dihubungi Bernama di sini hari ini.

Katanya, Kampung Padang Serai, Jalan Delima, Jalan Santong, Tanjung Hutang, Jalan Taman Indah dan Kampung Bukit Merah turut dinaiki air tetapi tiada penduduk dipindahkan setakat ini.

Sementara itu, tambahnya, Kampung Pasir Raja, Hulu Dungun, turut dinaiki air menyebabkan 60 orang daripada 13 keluarga berpindah ke rumah sanak saudara.

Wan Zabariah menjelaskan, banjir di kawasan itu disebabkan air hujan bertembung dengan air sungai yang pasang.

Sehubungan itu, beliau menasihatkan penduduk di kawasan berkenaan supaya berwaspada dan mematuhi arahan supaya berpindah sekiranya keadaan banjir bertambah buruk. — Bernama



Setakat pukul 10mlm ni dah tak ujan ..insyallah surut laa air banjir tu..biasanya banjir kat sini sebab sistem perparitan yang tak sempurna.

Selamat datang 2011..sayonara 2010

Selamat tahun baru 2011..sayonara 2010..huhuhu...Setiap kali tahun baru menjelma seringkali kita diajukan tentang azam.Apa azam tahun ni?kene buat list ni nampaknya..ahaks


Akak nak kurangkan berat badan hingga 45 kg sebelum ramadhan nnt..kalau gitu kene minum air masak banyak2 ..larat ke?arghhhh ..demi 45kg akan akak usahakan..hihihi

p/s..Meh kita tengok berjaya ke tidak akak ni turunkan berat badan..kuikukukuikui



Photobucket
ni lauk dinner mlm tadi..lebihan ayam yg telah perap dgn rempah lada hitam just tumiskan bawang besar,bwg putih,halia pastu curahkan sos tiram dans edikit kicap.Masak hingga agak pekat pastu masukkan lada benggala merah dan hijau.

Photobucket

Photobucket
hari ni tak masak2 sebab pepagi tadi ada majlis yassin kat umah jiran sebelah..Ada nasi minyak lauk gulai daging dan ayam masak merah dan kuih muih.Akan buat bingka roti jagung aje tapi gambo pulak tak berapa clear.tensionnya!!.


Bingka Roti berjagung
sumber darifp kak rinn


BINGKA ROTI BERJAGUNG
Sumber : Chef Azimah Mansor

Bahan-bahan:
3 biji telur
150gm gula castor
100gm mentega (dicairkan)
1/2 tsp garam halus
300gm roti
200gm tepung gandum
1 liter santan (atau 1 liter susu segar atau 500ml santan + 500ml susu segar...... )
200gm jagung krim dlm tin

Cara-cara:
1. Pukul sebati telur dan gula. Masukkan mentega cair, diikuti santan atau susu segar, tepung gandum dan garam halus.
2. Carik-carikkan roti dan masukkan dalam adunan tadi. Rendam selama 15min-20min.
3. Masukkan jagung krim dan kacau sebati.
4. Sapukan mentega pada loyang bingka dan alaskan dasarnya dengan kertas kek.
( Guna loyang biasa pun boleh ...)
5. Bakar dalam oven yang telah dipanaskan pada suhu 180 darj celcius selama lebih-kurang sejam.