Sudi-sudikan laa klik di sini ekk...

Sudi-sudikan laa ekk klik disini..

Wednesday, July 6, 2011

Kaswi goyang gerudi

Amaran:-
Photobucket
gambar ni takde kena mengena dengan snow almond tau...ni adalah kuih kaswi akak yg terlembik ..bila diangkat nak suap dlm mulut..meliuk-liuk aje kuih ni..tu pasal akak bagi nama kaswi goyang gerudi....

Apesal boleh terlembik?..akak telah derhaka dengan resepi ni...memandai-mandai g tambah air padahal sukatan tu dah molek beno..Alasan akak pulak..akak pi curahkan tepung dlm air gula yg panas..of coz laa tepung tu bergentel & kene laa tapis.Masa tapis ni laa akak dah buat silap sebab akak nengok adunan tu cam pekat..gatai tangan pi tambah air konon bior cair ...huhuhu

Moralnya :-
jangan derhaka pada resepi bila buat kuih kaswi..hahahahaha

3 comments:

cik cek said...

he he...dasat nama kuih kaswi ni....rupa alkisahnya terlembik...tak kisahlah janji sedap dimakan kan...:)
Kuih fav husband kak cek ni....

izahdaut said...

hahaha.. lawak la akak neh... camno leh tersilap tu. tapi apa pun kaswi is my feberetttt

Ctnaemah said...

bior pun lembik..kaswi tetap pujaan akak jugak..bila telan meluncur laju aje ke tekak ni..hahahah