Sudi-sudikan laa klik di sini ekk...

Sudi-sudikan laa ekk klik disini..

Saturday, May 7, 2011

layan bumi hijau

 
Posted by Picasa


 
Posted by Picasa


 
Posted by Picasa

Antara pokok-pokok yg ayah akak tanam kat keliling umah..Buah anggur ni dah 2 kali berbuah..kali pertama ms raya thn lepas tapi akak tak sempat merasa...batch yg ni pun tak ingat nak petik..kata adik yg ni masih muda & keras cam jambu batu (yg jns kampung tau..uols pernah jumpa tak?)..rasa pun masam sbb adik akak sempat petik sebiji..hahahah


 
Posted by Picasa

 
Posted by Picasa

 
Posted by Picasa

ni pokok -pokok jiran sebelah umah ayah..buah derian belanda & buah jambu air tu tengah lebat berbuah..kalau ujan ni melacak-lacak kat tanah..kalau akak cuti lama sikit boleh ler petik buah jambu air tu buat cicah dgn sambal kicap (Orang Johor ni mmg tak sah klu takde sambal kicap..semua nak cicah dgn sambal kicapnya..hahahah)

2 comments:

cik cek said...

Wah! Rajinnya bercucuk tanam...:)

Ctnaemah said...

ayahandaKu yg rajin bertani ..heheheh