Sudi-sudikan laa klik di sini ekk...

Sudi-sudikan laa ekk klik disini..

Monday, May 16, 2011

Buah asam?pelam?mangga?mempelam??

 
Posted by Picasa

Buah-buah pelam pelbagai size sedang berposing seksi..ai yg terseksa tau coz tak tau nak buat apa selain cicah dengan sambal kicap..huhuhu..Yang paling beso tu amik kat umah kawan kat Kuantan hari sabtu lepas.Kalau akak lambat sure tak merasa.Yang sedang2 tu pemberian jiran kat umah sewa dulu.Nampaknya tahun ni buah2 pelam ni menjadi semua..rata2 kat sini ada pokok pelam..semua lebat berbuah.Pokok pelam akak depan rumah ni pun dah berbunga..selalunya klu musim buah pelam tak pernah nak melekat bunganya..harap2 kali ni melekat & jadi laa buah.

Ni kalau dibuat kerabu ahkak sorang aje laa yg makan..cicah dengan serbuk asam boi..dah pasti anak daraku je yg conquer sorang-sorang.. sebab tu serbuk asam boi tak boleh ada dlm umah ni.Kalau cicah dengan sambal kicap..part ni en.hubby yg suka..hihihi

Takpe2 ..sos colek yg jiran bagi aritu molek tersimpan dalam peti ais..esok boleh projek makan buah -buah pelam ni sambil menyelam kat kolam.Anak2 dah ajak g mandi kolam kat KDRP..ngeh..ngeh..ngeh

3 comments:

faz said...

apa pun nama, rasanya tetap lebih kurang..hehe

Nieza said...

Assalammualaikum kak, apa khabar? terliur dah saya nengok mempelam tu kak....sedap kalau dapat buat rojak ni..

Ctnaemah said...

faz..ahh..sama yg bezanya kecik ke beso aje..heheh

Nieza..kabo baik dik!..perghhhh rojak tu..kangkung,tauhu,pelam dah ada ..tinggal cari kacang panjang & sengkuang aje..hihihi