Sudi-sudikan laa klik di sini ekk...

Sudi-sudikan laa ekk klik disini..

Wednesday, March 23, 2011

Baca betul2 ekk

Hai uols..akak nak citer lagi ..cer..cer..ceter..ngeh..ngeh..ngeh!

Oleh kerana akak dah terkantoi hari ni maka disini akak nak listkan apa yg boleh dan tak boleh dlm masa 2 minggu ni..Ini peringatan buat diri akak laa jugak..klu kengkawan ada apa2 informasi lagi..sila tinggalkan komen ekk..

Apa yg tak boleh dimakan ketika sesi induction (bukan dapur induction ya!adik2ku)

1.Segala nasi,mee ,pasta ,meehun,keow teow,suhun dan sewaktu dengannya

2.Buah-buahan :- (aiyakkk!!!..yg ni akak terbeli sampai 3 jenis laa pulak..)

3.Segala jenis kuih muih , roti kek dan makanan bertepung.. -(ko cuci mata aje ct!)

4.Segala jenis gula..(kene minum air suam bebyk tau!)

5.Segala jenis jajan

6..jauhi susu dan sedara maranya

7. segala jenis kekacang..no more tauhu sumbat,pecal dan seanteronya (2 minggu aje..heheh)

8.segala jenis makanan segera spt..kentang goreng ,bebola ayam ,nugget etc:-

9.Segala jenis sos tomato,sos cili & sos thousand island kecuali MAYONISSSSSSSSSSSSSSSS (nasib baik byk stok mayonis kat umah)


Boleh makan

AYAM..suka hati nak masak ape ekk...seeloknya bako..bako..(sila ikut gaya UCUP HKLBR)..steam,rebus etc..jangan makan ayam mentah udah laa ya!

IKAN..sama mcm kat atas tu..pesanan penaja..jangan makan ikan mentah kecuali kalau nak makan UMAI.

DAGING..yg halal sajork!kecuali daging burger sebab carbo tinggi.

UDANG..yg ni mmg akak avoid sebab akak resdung..klu makan kang sok-sek idung ni.

SAYUR..sebaik2nya sayuran hijau coz rendah carb

SLICE CHEESE..had 2-3 keping aje..huh!..dah lama tak boli ni..hik2

AIR MASAK..kalau boleh 8 gelen sehari..(larat ke?sendiri mau ingatlaa klu nak slim..air ni ler yg byk membantu..kwang..kwang..)

Amik vitamin tambahan supaya uols tak tumbang K..akak amik nutrisi HL..hehehe


SELAMAT BERJAYA BUAT DIRI AKAK WALAUPUN TERKANTOI 2 HARI NI..hehehehe

No comments: