Sudi-sudikan laa klik di sini ekk...

Sudi-sudikan laa ekk klik disini..

Wednesday, February 9, 2011

Sup wantan

 
Posted by Picasa


Dah lama teringin nak buat wantan sendiri..bahan2 dah ada so apalagi..buat laa projek wantan..mula2 buat wantan goreng tp tak laku so akak jadikan sup pulak..kira ni 2 in 1 laa..heheheh

 
Posted by Picasa

ni ler rupa wantan akak..tak kacak pun ;), sebab tu tak laku..hahaha

Wantan Sup

Kulit wantan segera KGPastry
intinya
daging ayam kisar
udang cincang
serbuk lada sulah
daun bawang
lada hitam kasar
garam
bawang putih parut halus
halia -parut halus
cara buat
1.gaul semua inti kemudian letakkan kat kulit wantan cam pastu goreng mcm biasa.


bahan sup
Kobis-hiris
lobak merah- hiris
bawang merah-hiris
bawang putih hiris
halia-hiris
garam
daun sup ,daun bawang dan bawang goreng
air

cara buat
1.tumis bwang putih,halia dan bawang merah hingga naik bau kemudian masukkan air.Biar mendidih.
2.masukkan pula kobis dan lobak merah (nak sayur lain pun boleh jugak).
3.masukkan wantan dan boh garam.Angkat dan taburkan daun sup,daun bawnag dan bawnag goreng.

4 comments:

Naz said...

Nak sup wantan tu..
Naemah datang umah Naz amik award ye!

Ctnaemah said...

ok Naz...

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

akak sendiri pun tak pernah masak wantan sendiri... mkn pun jarang2 jugak.. selalu kalau beli hok goreng tu bila pegi sekolah anak time hari terbuka kat sekolah dia... kat tempat lain mmg tak pernah beli lagi..

Ctnaemah said...

Kak ..nak makan punya pasal mmg kene buat walaupun dh banyak kali tertangguh tp kulit wantan KG tu rasa kapur laa.