Sudi-sudikan laa klik di sini ekk...

Sudi-sudikan laa ekk klik disini..

Monday, November 1, 2010

Akibat dari kegagalan mata mengecam.....

Semalam akak pergi tunas manja..beli barang untuk baking sikit..sambil teringat nak beli kacang dal sebab hajat hati nak masak parpu telur.Dalam ruang kekacang tu ada kacang dal tapi bungkusannya besar laa sangat..ye laa buat nak membazir..kan! so akak capai yg dalam plastik kecil..isi dalam tu kecik sikit (kacang dal pun ada yg jenis kecil tau).

Tiba di rumah terus rendam kacang tadi..rendam awal sebab takut kacang tak empuk nnt..dalam pada tu terfikir pula nak buat vadei pula.tDalam hati kata "takpe laa kacang dh kembang..nnt ke tepikan sedikit utk parpu telur..yg lebih boleh buat vadei".

Ntah camne terpandang kat plastik kacang tadi..di situ tertulis "KACANG HIJAU BELA"(kacanghijau tu dah buang kulit)..huhuhuhu..nak menangis rasa sebab dah terendam setengah mangkuk..waaaaa............Terpaksa kansel hasrat nak masak parpu telur (tu yg jadi nasi ayam sempoi)..wakakakak..tapi akak tak ler mati akal..akak blend laa jugak kacang tu buat vadei tapi versi kacang hijau & terpaksa tambah tepung ..maka jadi ler seperti di bawah ni..

Photobucket
Jejemput kacang hijau...heheheh


p/s ..kacang hijau bogel tu ada setengah plastik kecik..sape ada idea ape nak buat dgn kacang tu..sila bagitau ekkk...hahahah

Nasi Ayam Sempoi

Photobucket

Dinner semalam akak masak nasi ayam guna rempah segera aje..tak cukup sifat sebab takde timun & tomato..hanya daun salad sebagai ganti..orait ler tu daripada takde side dish langsung..khennn